Både pasienter og ansatte bakte, pyntet og la opp det faglige innholdet. Alle hadde sine arbeidsoppgaver. 40 besøkende fra hjelpeapparatet fikk et variert program med ulike poster:
- Omvisning både på døgn- og poliklinikken
- Dialogsamtale mellom ansvarlig behandler/psykolog og en pasient som nylig har fullført behandlingsforløpet. Samtalen dreide seg om erfaringer fra behandling og opphold i klinikken
- Kort innføring i behandlingstilbudet og –filsofien, hvor temaer som inntaksprosessen, miniteam og behandlingsfasene ble gjennomgått
- Jeg opplever at både pasienter og ansatte er stolte av klinikken vår, og de begeistret og engasjerte de som kom på besøk. I etterkant har vi fått mange positive tilbakemeldinger på alt fra lokalene, behandlingsmodellen og at pasientene er så delaktige og har mye ansvar i egen behandling. Vi synes dette var så nyttig og snakker allerede om "neste gang", forteller fungerende virksomhetsleder Elsa Kvam.